Stockholm Open

Tjoho.

Sedan förra söndagen (18/10-09) har jag jobbat varje dag på tennisturneringen Stockholm Open. I söndags hade jag tur med vädret, det var lite blåsigt, men sol för en gångs skull =)
Vi har haft några "incidenter" under turneringen. På dagtid, vilka är så fräcka liksom!?!?!? *blir galen på tjuvar*
Mestadels har Malin, Lilian och jag jobbat tillsammans på kvällarna, med undantag för två kvällar då ytterligare två andra också varit där...Sedan några dagar tillbaka har vi också haft väktare som gått runt och patrullerat och kollat alla bilar, och det har varit en trygghet för oss som jobbar kväll så vi har en kille där också och inte bara oss tjejer...
Idag, lördag, blev Malin påkörd av en gubbe...*snacka om knäpp*. Han skulle in på en full parkering, Malin står i vägen för honom så att han ska förstå attparkeringen är full, men han fortsätter fram och kör på henne med motiveringen "Jag "vet" att det finns lediga platser där inne",  men det gjorde det inte...Väktaren var vittne till händelsen och skrev en lapp och la den på rutan till bilen...Hoppas bilföraren tog kontakt med väktaren och förklarade för honom varför han körde på Malin.

Idag såg jag en kille som hade en förfalskad VIP-biljett också...Det hela börjde med att han nästan hann köra förbi mig utan att han hade biljett i rutan...Jag sprang efter och ropade att han måste ha en giltig biljett "Men det har jag" sa han och tanten bredvid honom viftar men en vit lapp. "Men den gör ingen nytta i handsfacket", säger jag. "Men jag har en biljett!", säger han då. "Den måste ligga väl synlig i framrutan för att ni INTE ska få en P-bot",säger jag. "Du ska inte bry dig om ifall jag har den i rutan eller inte, det ska lapplisan bry sig om ifall jag har eller inte", säger killen... Jag tittar på lappen och ser att den är matt på ytan, vilket lappen INTE ska vara, den ska vara BLANK om man fått den av Stockholm Open!
Jag berättar det här för en kollega och väktaren som går och kollar lappen...Båda säger att den är falsk, och när P-lisan kommer så berättar vi det här för henne som också kollar upp det, och hon konstaterar (med hjälp av väktaren och min kollega), att lappen är falsk för just de anledningarna att den är matt på ytan och att man ser en streckad linje som man klippt via, och det finns ingen sådan på originallappen. *lite kred till mig som upptäckte det tycker jag*


Just nu är lillasyster Steffani här för jag har hjälpt henne att färga håret på henne...Snart kommer lillebror Glenn också hit, han ska äta lite mat (köttbullar med makaroner) och kanske spela lite Wii =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0