Förra veckan var värre än en medverka..

Så mkt strul med tidigare nämnd kollega, tjafs, gap och skrik på mig och annan personal, inför barn och annan personal *inte ok*. Lögner, latrumpa och kränkning. Vi i köket hade möte med två av cheferna, och jag berättade i stora drag hur jag känner mig, men kollegan hånflinade åt mig och skakade på huvudet som om hon inte gjort vissa saker och att det är jag som ljuger. Ni som känner mig, vet att jag inte är den som ljuger, utan är oftast för rak istället. Nu var jag inte det, utan var väldigt lugn och sansad och saklig framför allt...
Oavsett...
Vi ska tydligen arbeta enligt ett schema för att arbetsuppgifterna ska passa den fd sjukskrivna kollegan, alltså inte enligt de rutiner vi skapat tillsammans medan hon inte varit där, utan vi ska bli behandlade som tvååringar och jobba på hennes sätt, för att det passar henne... Asså jag fattar inte, jag motsatte mig schemat, men jag var den enda som gjorde det på mötet också, och då går jag inte mot ett beslut där majoriteten tycker en sak... Jag känner mig lite överkörd på ett sätt...

Jag var jättearg och jätteledsen när jag kom hem i fredags, satt och grät på soffan för att jag kände att allt inte kom fram. Mailade en av cheferna från mötet och ska idag, nu på morgonen ventilera av mig lite. Jag ska försöka hålla mig lugn, sansad och saklig...

Vi har liksom inte haft några möten om samarbetssvårigheter någonsin sen jag började, utan alla, inklusive våra inhopparen i köket, har kunnat samarbeta väldigt bra. Det är inte förrän den fd sjukskrivna kommer tillbaka det blir knas. Säger inte det ngt om henne, hon kan inte samarbeta med oss, det är väl problemet man ska ändra eller ta bort, inte det som funkar...?!

Jag har mått illa hela natten, och sovit dåligt, bebis har varit orolig hela veckan, sparkat så jag faktiskt fått blåmärke också...

Igår var jag med mamma på SöS halva dagen också, hon fick andnöd igen, i lördags, åkte in, och får ligga kvar till tidigast idag. Inget fel på hjärtat eller lungorna iaf, får höra vad läkaren säger idag. Håller tummarna för bra nyheter!

Nu ska jag snart iväg till jobbet iaf, önska mig lycka till =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0