Slörumpa...

Milt sagt... Vill inte hänga ut någon i detta inlägg med namn...

Men är riktigt irriterad, var förvandlad tidigare idag, på en människa. Denna är riktigt långsam, och har en arbetsmoral = 10 på en 100 saklig skala... Jag som är gravid har fått 5 (!!) minuter rast idag, jag har sprungit som en åsna hela dagen, för att hinna få just de där 5 minuterna rast. Jag har jobbat i 9 timmar idag, och hade gärna fått lite mer vila i benen än 5 minuter... *ghaaaa*
Jag kände att jag inte ville prata med berörd person om dagens situation för jag var för arg, då hade jag bara sagt ngt ogenomtänkt. Jag nämnde iaf att vi inte kan arbeta såhär långsamt, och fick ett rätt drygt svar tillbaka, och jag försökte förklara att vi gör på annat sätt nu, med bättre rutiner, som gör att vi får en rast utan stress, samt håller ned kostnaderna och svinnet!
Jag vet inte hur jag ska få rätsida på det här på rätt sätt, jag ska försöka prata med berörd person imorrn, och funkar inte det så får jag försöka gå högre upp. Jag känner inte att någon ska behöva stressa så som vi gjort idag. Jag är ingen slacker, och vill inte att "min personal" ska vara det heller. En bra arbetsmoral och engagemang är inte mycket begärt tycker jag!
Jag ska inte behöva säga till en kollega som jobbat på samma ställe (dock varit mest sjukskriven det senaste året), vad som ska göras, det ska flyta på, och gör det inte det, så fråga istället för att sitta ner, eller gå på toa i 10 minuter. Jag lovar, jag bits inte, men blir (ursäkta) djävligt irriterad när två gör allt och den tredje slackar!

Huga...

Imorrn kommer Marlene till oss. Det ska bli roligt att träffa henne igen, det var nästan en månad sen, för hon har haft semester och bilat i hela Sverige :-D

Nu kanske det känns rätt uppenbart att jag hängde ut en person i alla fall, fast jag skrev att jag inte skulle det. Men jag har inte nämnt några namn iaf! Jag kände att jag var tvungen att få ur mig det, och en mobilskärm tjafsar inte emot!

Strax dags för sängen iaf!

Natti natt


// Svettpärlan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0