Tre veckor gammal imorrn 💙

Dagarna gĂ„r sĂ„ fort nu... Ännu fortare Ă€n jag hinner med kĂ€nns det som. Imorrn blir Vincent tre veckor :) Det ska "firas" med att hans moster och ena morbror kommer över till oss :)

Bilderna nedan Àr (som tidigare inlÀgg) en sammanfattning av de senaste dagarna. God mat, massa bebismys och katter :) ^^

Vi skulle ha varit pÄ EKO för Vincent igÄr, men de ringde frÄn HS och sa att lÀkaren Àr sjuk, och vi kommer fÄ en ny remiss för ny tid. HjÀrtat skulle fÄ en koll. EN av sex lÀkare pÄ BB hörde ett svagt blÄsljud pÄ hjÀrtat, och de vill göra en extrakoll, vilket Àr bra att de har koll, och vi behöver inte oroa oss sa hon. KÀnns ju bra, hade det varit mer akut, hade det synts pÄ ultraljuden och fler lÀkare hade hört det.

Amningen gÄr bÀttre för varje dag tycker jag. Vincent Àr lite ivrig fortfarande med att Àta, ibland fÄr han inte tag i tutten, blir jÀttearg och skriker, dÄ brukar jag ta till amningskoppen, eller extratutten som jag sÀger. DÄ tar han oftast ett bra tag och fÄr i sig mjölken. Han Àr svÄr att nanna pÄ kvÀllen. I snart en vecka har Jimmy varit uppe mitt i natten (mellan typ 00-02) och matat Vincent, och försökt fÄ honom att somna. Han har koppmatat honom med pumpad bröstmjölk och sen ersÀttning. Idag har vi försökt mata Vincent tidigare sÄ att han ska sova tidigare och kanske fÄ in rutinen att han ska sova pÄ natten... Det Àr en process som kanske tar tid, men det gÀller att försöka hÄlla pÄ rutinerna och vara konsekvent i största möjliga mÄn, dÄ kan det nog gÄ bra, det tror jag i alla fall :)

Katterna verkar ha accepterat Vincent ocksÄ, Embla försöker till och med trösta Vincent nÀr hon Àr inne i sovrummet med oss, och Vincent Àr arg och ledsen över ngt (att han inte fÄr tag i tutten tillrÀckligt fort tror jag). Hon Àr sÄ söt. Ask Àr lite mer reserverad, men Àr framme och nosar och hÄller koll ÀndÄ :)

Sen en annan sak, grannarna under oss, assĂ„, blir sĂ„ störd pĂ„ dom! De borde inte fĂ„ existera ens, de har fört ett djĂ€vla liv varje natt i snart tre veckor, det skriks och smĂ€lls i saker och ting, det spelas emellanĂ„t hög musik, och sĂ„ Ă€r det höga dunsar, till och med sĂ„ höga att jag kĂ€nde vibrationerna frĂ„n dom nĂ€r jag satt i sĂ€ngen hĂ€romdagen =/ De Ă€r helt sjuka i huvudet! Ringde störningsjouren förra veckan, mitt i veckan, och de Ă„kte tydligen ut, men enligt dom sĂ„ var det ingen störning nĂ€r de kom fram. Men jag var vaken halva natten den natten och hörde grannarna mellan 02-06, ringde jouren vid 04 ish, och det var höga skrik och gap fram till iaf 06, nĂ€r jag dĂ€ckade... Suck. FortsĂ€tt ringa jouren, sĂ€ger bovĂ€rden, men vad fan, det hjĂ€lper ju inte nĂ€r det inte gĂ„r fram att de beter sig som as! Vi har till och med spottloskor utanpĂ„ fönstret i lilla rummet. Jimmy tvĂ€ttade rutorna strax före Vincent föddes, sĂ„ de var helt rena. Men inte nu, vilket Ă€r helt sjukt. Är helt sĂ€ker pĂ„ att grannen eller hennes polare klĂ€ttrat upp pĂ„ spaljĂ©n vid hennes uteplats, och loskat pĂ„ vĂ„rt fönster... Oavsett vem det Ă€r som gjort det, borde denna fĂ„ tungan utskuren. Usch vad brutalt det lĂ„ter, menar bara att de borde fĂ„ ett straff eller ordentlig reprimand sĂ„ de förstĂ„r att det inte Ă€r ok!

Fars dag var i söndags, Jimmy fick ett jĂ€ttefint halsband med ett smycke pĂ„, dĂ€r det stĂ„r "ÄLSKAD PAPPA" pĂ„. Vincent köpte det nĂ€r han lĂ„g i magen. Redan dĂ„ en produktiv liten kille ^^ AnvĂ€nder sig av E-handel i sĂ„ tidig Ă„lder ^^ ;P
Jag tyckte sÄklart att Jimmy skulle fÄ nÄgot pÄ sin allra första fars dag <3

Nu ska jag gÄ och lÀgga mig, Àr helt slut. Somnade i soffan 18.30 till 19.00, dÄ Vincent visade att han var hungrig. Ingen sovstund för mig pÄ dagen idag heller, för vi var och handlade i C :)

Natti natti alla fina :)


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0