Babyshower idag...Wow wow wow...

Asså. Vilken överraskning. Jimmy och jag går upp som vanligt, fast jag låg kvar en timme och sov medan han städade och fixade, precis som han gör. Tänkt einte mer på det. Duschade, åt frukost, gjorde mig i ordning i lugn och ro för vi skulle till C för att äta lunch. Vi tar en längre promenad dit och äter vår lunch i lugn och ro, kikar in i thaibutiken men köper inget. Knatar hemåt. Jag tänker hela vägen hem på att jag ska ringa farmor, men gör inte det för, äh, kan ringa henne hemma sen. Vi knatar på, kommer hem. Jimmy läser upp dörren, men jag reagerade på att ena låset inte var låst, men tänkte snabbt, att han låste upp snabbare än jag trodde. Kliver in, ser fötter mitt på vardagsrumsgolvet, och ett stort skynke med texten "Bebis Bakas". Sen ett " Surprise"... Asså jag blev helt chockad, tårögd och stum... Det var farmor, Jenniefer, Jeanette, mamma, "moster", Maria, Cattis, Elise, Agneta, Marlene som hade ordnat med en Babyshower för mig/oss... Det var snittar av olika slag, fika med kakor och muffins, en pannkakstårta med hallonsylt och Nutella, kaffe, saft och vatten.
Det ordnades lekar, en frågesport där vi delades in i lag genom att alla hade fått en napp, med antingen djurmotiv eller frukt, jag hade ett äpple :)
Man skulle svara, sant eller falskt eller ett eget svar på papper.
Just det, jag fick en fin tröja det första jag fick när jag hem, med hälsningar på, och en krona med blått fluff på och texten Mom to be.
En annan lek var att man skulle byta blöja på en docka, det lag som bröt blöja flest gånger vann. En annan lek var att man skulle ha ögonbindel på sig och få handen visad till en blöja med okänt innehåll, och där skulle man gissa vad som var i, man fick lika och känna, men inte smaka, medan en deltagare gjorde detta skulle resten av laget komma på låtar med ordet baby i. En till lek var att vi fick tre olika tallrikar framför oss, med barnmat, där vi skulle smaka och gissa vad det var för ngt.
Totalt vann mitt lag med två poäng.
Asså det var så himla roligt allting. Jag är helt blown away av hela eftermiddagen. Att Jimmy är så sneeky med att hålla detta hemligt också, gjorde mig lite chockad. Men guu, jag har haft det så roligt och trevligt idag.
Vi fick en massa fina presenter också, en massa bra att ha saker, kläder, overall, nappar i mängder, en mina första år bok, ett kitt där man kan göra avtryck för fot eller hand, bebisens såklart. Vi fick en bärsele också... Sååå mycket fina saker, förlåt om jag glömt ngt, är helt överväldigad av hela upplevelsen. Tack alla underbara som ordnade ,detta <3 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0