Extra TuL gjort idag...

Gjorde ett extra TuL idag för bm tyckte förra veckan att knabi växt så mkt den senaste tiden, så mkt att han låg över övre gränsen. Men allt såg bra ut idag, alla värden var bra och så. Vi fick dock stanna och göra ett CTG för jag könnt färre rörelser den senaste veckan. En läkare fick till och med lov att göra en vaginal koll och trycka till på knabis huvud för att ena få en acceptabel reaktion på CTG'n. Då vaknade han till och genast var läkaren och alla bm nöjda :)
Vi ska dock tillbaka om två veckor för ett nytt CTG och en ny TuL, för att se hur vi ligger till.
Knabi väger nu nästan 3900 gram, vilket jag tycker låter mkt, och är liiiite orolig att han ska växa mer och bli ännu större, då vill jag nog helst föda via kejsarsnitt faktiskt, men det är nog en bedömningsfråga man får ta ställning till när det är dags.
Jag ska till vår bm på fredag och göra en koll igen, och då få svar från glukosbelastning jag gjorde i torsdags, samt gå igenom förlossningsbrevet.

Jag hämtade ut en gratis babybox från Babyproffsen förra veckan, bild på innehållet finns nedan. Jag köpte även en bröstpump, känner att jag kanske kan behöva en sådan. Min kropp känns så svullen, bilder på mina fötter finns nedan, det är speciellt där iaf jag märker att jag är svullen. Brukar säga till Jimmy att mina tår ser ut som prinskorvar ^^

Förra veckan började vi bunkra matlådor i lilla frysen, lätt att bara ta fram och värma på och fixa ngt tillbehör till. Tror det är en smart idé att vi gör så, för vi kommer ha fullt upp med bebis...
Idag gjorde vi jättegoda vegetariska vårrullar, som vi åt alldeles för många av dessutom. Resten frös vi in så det finns att plocka fram vid tillfälle :)

Vi fotar min mage varje söndag, och den bilden där jag har blått upptill är för 1,5 vecka sedan, och den där jag har rött upptill är från i söndags. Frågade Steffi om hon tycker den sjunkit, och lite fick jag till svar. Knabi ligger ju sedan rätt länge med huvudet nedåt och det känns verkligen. Idag har jag haft jätteont. Jimmy tycker jag är för envis med att göra saker hela tiden, han tycker jag ska vila mer än vad jag gör. Jag ska, känner jag själv, trappa ner ytterligare lite nästa vecka, kanske inte göra ngt varje dag, utan kanske 2 max 3 gånger i veckan. Jag ska försöka hålla mig till det också, är ju trots allt inne i vecka 39 redan ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0