Nu är vi igångsatta

TuL och CTG igår morse visade på stressad bebis, iaf CTG. Hög puls på bebis och mig, fick komma till förlossningen, där de var tveksamma till igångsättning, men efter bland annat EKG, så konstaterade fler läkare att det blir igångsättning pga att bebis har för hög puls och är stressad. Får kanyl i handen, och första dosen Cytotec. Jimmy åker hem med R, för att hämta väskan vi packat, jag ringer Steffi för att fråga om hon kan och vill komma istället för Marlene som inte mår 100.
Får byta rum till ett med fönster, rätt skönt för mig som är varm ^^
Jimmy kommer samtidigt, strax efter kommer Steffi. Jag får dos nr 2, sen går (jag sitter i rullstol) vi upp och äter lite mat, och köper gottis på Pressbyrån.
Kommer ner igen, får dos 3, outar bebis på FB, vilar lite med frågesport. Får efter två timmar ca dos 4 (blir en halvtimme före doserna, kopplade till CTG), och tar tablett så jag kan vila, vi alla tre somnar till slut, närmare 00.30. Nu, 05.50, har iaf jag sovit nästan 4 timmar, fått några till doser under tiden. Ska vila lite mer nu.
Har kännt av ngn värk, men ingen kraftig och inga regelbundna.

Uppdatering kommer vid annat tillfälle.

Tack Steffi för att du kunde hoppa in och stanna <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0