Bäckensmärtor...

Hela förra veckan var jag hemma med bäckensmärtor. Hade min lila sjal hårt lindad runt bäckenet när jag var ute och gick, annars låg jag mest i soffan och ojade mig, varenda rörelse gjorde ont... På onsdagen fick jag dessutom jätteont i ryggen...
I torsdags var Marlene och jag på massage, som vi bokat in för typ en månad sen. En välbehövlig behandling, där massagen bestod av hela kroppen. Rygg, armar, ben och säte. Jätteskönt, men jag var jätteöm på fredagen. Jag har haft huvudvärk från hell sen i torsdags också, den går verkligen inte över, den lägger sig när jag tagit tabletter och druckit vatten, men den går inte över...
I fredags var vi och Jimmys päron på Djurgårdsbrunns Värdshus för en fyra rätters middag med ett glas bubbel (0% alkohol såklart för mig), och en tryffel efter maten. Maten var jättegod, men när vi kommit hem hade jag så ont i magen, och mådde så illa. Till slut gick det inte att hålla mig längre, jag tog min spyhink (som alltid står bredvid sängen) och gick fort in i badrummet, där det kom ut äckel från alla hål =(
Efteråt mådde jag bättre, och kunde till slut somna...
I lördags tog vi det lugnt mest hela dagen, på eftermiddagen åkte vi med R, en sväng till IKEA, och köpte sista möbeln (den som inte gick att köpa online), och en fårfäll som vi ska ha i barnvagnen.

Igår var det jobbdag för Jimmy som vanligt. Jag var hemma och intog soffläge hela dagen, och kollade på Grimm med en beskyddande Embla bredvid mig hela tiden =)
Igår fyllde Ask och Embla tre år också, grattis igen kissarna =)

Idag ska jag ta mig till VC för en bedömning av huruvida mitt tillstånd är för fortsatt arbete innan förlossningen. Vi får se hur läkaren bedömer allt. Jag ska iaf kräva att få en kvinna som jag ska prata med, hon kanske förstår mig bättre än en manlig läkare, de kan ju bara symptomen på papper, medan en kvinna borde kunna relatera till denna smärta jag har...

Uppdatering kommer...

Nu ska jag försöka sova bort min huvudvärk och mitt illamående...

Bajs bajs ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0