Förlossningen igår...

Hela dagen igår gick jag med vad som kändes som världens mensvärk...
Har haft ont i området mellan naveln och fiffi hela dagen, såpass att jag inte kunnat gå ordentligt. Ringde 1177, som sa att jag ska ringa förlossningen, gjorde det och var tvungen att åka in för koll. Är i vecka 33 (32 + 5).
Fick komma in fort, och koller gjordes, inget konstigt hittades, och bebis mår bra. Men i och med att jag har så ont, är det troligen början till foglossning, och bäckensmärtor. Läkaren sa att jag ska vila några dagar, gärna veckan ut, och sen antingen sjukskriva mig helt eller gå ner i tid (jobbar heltid som kökschef på skola). Har ett rätt tungt jobb, så det är troligen det som utlöst smärtan. Bebis vill väl helt enkelt att jag ska varva ner lite nu... Vilket jag ska, jag tänker lyssna mer på min kropp nu, och inte vara för envis, det mår ingen bra av, speciellt inte bebbe!


Idag har vi varit hos BM, som kollade blodtryck, blodprov och allt såg bra ut. Hon klämde och kände på magen, och Jimmy fick känna bebis huvud, som fortfarande ligger nedåt fiffi... Hjärtat lät bra, och flödet i navelsträngen lät bra.
Berättade för henne om problemen jag haft med att jag inte kunnat gå ordentligt, och hon sa att jag skulle knyta en lång sjal eller halsduk runt bäckenbenet, runt rumpan och knyta åt hyfsat hårt i sidan. Det ska kunna stabilisera bäckenet så smärtan minskar. Men det är individuellt från person till person...

Jag är helt slut i kroppen också, som jag beskrivit förut, som en kokt spagetti...

Jag åt frulle i morse, la mig ner i soffan med filten vi har där, och Embla hoppade upp och la sig nära, sen däckade vi där. Jag i nästan två timmar... Men jag sov knappt halva natten i natt heller, och då jag sov, sov jag jätteoroligt, så jag hoppas jag kan få bättre sömn i natt.

Det gör fortfarande ont när jag går, kommer framåt, men det går i snigelfart typ... =/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0