Overallpremiär

I fredags var det premiär för overallen Vincent fick av sina farföräldrar. Den är lite stor, men det är bara bra, då har Vincent något att växa i ^^


Lungröntgen som jag gjorde förra veckan visade inget avvikande. Snart väntar ett benmärgsprov, nästa vecka för att vara mer exakt... Jag hoppas läkarna hittar vad som ligger bakom de höga infektionsvärden jag har i kroppen 🤔

Hade i morse ett möte med berörda parter angående sparken jag fick i ryggen som gjorde att jag fick svårt ryggskott. Jag fick en ursäkt, men jag känner mig inte riktigt helt nöjd med mötet i stort... Kommer jag få tillbaka pengar för utlägg jag haft för skadan? Kommer extra resurser sättas in för vår (personalens) säkerhet på morgonfritids då vi bara är två personal på ibland väldigt många elever? 🤔
Hur kommer det sig att hela sanningen inte kom fram för föräldrarna? Det förskönades ordentligt. Asså, visst kan jag förstå att eleven är ledsen för det som hänt, jag fick en ursäkt. Tack igen 👍😊
Men jag blev tillsagd att inte skuldbelägga eleven, och tänka positivt och vara glad att det inte var värre... Asså, förlåt mig, är lite upprörd, inte riktigt meningen att vara hård i orden, men KOM IGEN! Eleven gjorde fel, ja, han känner ånger, bra! Men vilka konsekvenser får detta?! Jag, en vuxen anställd, får en ryggskada som gör att jag inte kan bära min son mer än typ upp och ner på skötbordet och ur vagnen. Jag kan inte ta hand om min familj ordentligt, jag kan inte ta långa promenader utan smärtstillande och utan att jag får ont. 
Jag får dessutom ANSÖKA via försäkringskassan om ersättning för arbetsskada?! WTF!!! Ska jag inte få ut pengar från min arbetsplats försäkringsbolag? 🤔 Jag blev trots allt skadad på arbetstid och är vitt jag förstår, försäkrad på min arbetsplats! 
Många frågor kommer upp såhär i efterhand! Jag får helt enkelt ringa facket och fråga vad som gäller, och meddela min chef all information jag eventuellt får... Till råga på allt så måste jag få tag på en läkare som kan göra en bedömning av mig och ryggen, för att avgöra hur mkt jag kan jobba den närmaste tiden, men när jag kollade på 1177.se/ minasidor, så finns ingen läkartid förrän i.....wait for it.....I APRIL!!! 😱👎
Jag måste få komma till en läkare som gör bedömningen enligt hemsidan, sjuksköterskorna plockar bort stygn osv, "lättare uppgifter". Jag ska ringa VC imorrn och kolla vad som gäller egentligen, för jag kan verkligen inte vänta så länge på en läkartid! 
Jag ska få hem papper från akuten jag var på, att jag varit där, vilken bedömning som gjordes och av vem osv, så jag har dessa ifall dessa intyg behövs någonstans! 👍


Vilket gnälligt inlägg det blev... Sorry! 


Vincent verkar trivas på föris, han är helt slut när vi hämtar honom. Ibland har han fått sova en stund när vi kommit hem, men idag tog vi en sväng till parken för att gunga lite 😊👍

Imorrn ska jag träffa Marlene igen, det var längesedan, men vi jobbar om varandra allt som oftast, och på helgerna vill vi båda vara med våra respektive, så vi får liksom passa på när vi kan ^^

Bis später Meine Freunde 💜❤



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0