Grattis på sjumånadersdagen

Idag blir Vincent sju månader. Tiden har gått sååå fort. Men det är underbart ändå!


Vi firade dagen med en promenad till Hågelby för att äta lunch på caféet där. Vi tog en glass också. Vi köpte även dricka, Tumba Special, i lanthandeln efteråt. Sen promenerade vi hem igen. Det var sååå varmt, men skönt att komma ut ändå! 

Kommer inte ihåg om jag skrev ngt om det senast, men i torsdags gick vi, och Jimmys päron till Pizza Hut i Hallunda och åt middag. Vi promenerade hem också. Totalt två och en halv timme promenad, jag var rätt mör igår, är inte van att gå riktigt så mkt i ett stöp.

Imorrn är det mors dag. Min första mors dag 😊


Om en månad är det midsommarafton. Ojoj, tiden har gått fort sedan midsommar förra året tycker jag... Men tycker tiden generellt går fort nu för tiden...

Juste, vi beställde äntligen en ny soffa igår 👍 Bild på den finns nedan 👇

Vincent kämpar på med krypningen, det går bättre och bättre för varje dag tycker jag. Men han blir såååå rackarns arg när han inte får till koordination mellan armar och ben. Men han måste få bli lite sur, det är så han lär sig ^^

Nattningarna av Vincent går sisådär, han är sååå envis. Dyngtrött, men vägrar sova. Han har skenan på nätterna, kanske är det den som stör, men han är ju van vid den tycker vi... Vi kämpar på... Ibland tar det fem minuter, ibland upp till fyra timmar. Inget hjälper liksom heller. Inte mat, inte gos, inte snutten och nappen osv. Vi börjar om hela tiden, men det är jobbigt att höra honom, för han skriker hela tiden. Jag har alltid hört att bebisar inte skriker mer än en kvart, men inte vår superbebis inte, han skriker i flera timmar ibland. Som jag skrev, inget vi gör hjälper... Vi försöker verkligen vårt bästa, mer kan vi inte göra. Det är så skönt att vi är två som turas om i alla fall! 

Bis später meine Freunde 💜❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0