Med bus i blicken och kossorna i hagen

Igår var Vincent, Jimmy och jag i kyrkan och träffade prästen inför dopet nästa helg. 

Vi handlade lite på Maxi på vägen hem. Vi köpte och åt några pizzabitar från Pizza Hut också, det var mumsigt.

Jag gjorde ca 12 L lemoncurd när vi kommit hem, igår. Det ska vi ha till en viss sak på dopfikat. Den blev så god, den godaste jag gjort, och billig i jämförelse med att köpa samma mängd. All den jag gjorde själv kostade inte ens 200:- i inköp, det hade kostat ca 300:- för 3 L, att köpa för dig i butik. Snacka om skillnad. I alla fall ^^
Jag meckande ihop en varm smörgåstårta till middag, den blev också toppengod 👍
Vi, Jimmy och jag, åt glass på kvällen. Den smak jag åt av finns på bild nedan 👇

Idag var Vincent och jag i C och handlade på morgonen, sen skyndade vi hem för att packa upp allt, och ta första bästa buss till Skäris för att äta lunch. 

Den första bilden i det här inlägget, asså, visst ser Vincent extremt busig ut, håller ni inte med?! Jag bara älskar den bilden 😍💜

Kossorna i hagen på Hågelbyleden är ute, och det är så mysigt tycker jag. Härlig tradition. När jag börjar jobba igen så kommer jag se dom varje dag 💜❤

När Elise döptes gjorde jag en stol i ordning till henne, jag målad den och så. I år, ska Belle, som har namngivning imorrn, få sin stol. Eller, ja, hon har redan fått den, igår, bara för att det skulle ha blivit för otympligt att bära den fram och tillbaka till och från där kalaset ska vara. Jag satt och klippte ut en massa fjärilar och blommor som jag sedan lackade på på stolen, och så skrev jag en liten hälsning under stolen. Jag blev så jädrans nöjd med hur slutresultatet blev. Vad tycker ni? Bilder finns nedan 👇

Nu ska jag försöka sova en stund. Både Jimmy och jag har knappt sovit något på 2 dagar, max 5 timmar, och Jimmy har dessutom jobbat. Vincent har vaknat minst en gång i timmen när han somnat, och gallskrikit, asså det har knappt gått att få honom lugn. Det har tagit så lång tid att lugna ner honom, och sen när han äntligen somnat och vi själva ska försöka sova, då hinner han vakna innan jag ens somnat, iaf vissa gånger... Det gör på en utan längre sammanhängande sömn. Men ack vad energi det ger när Vincent är pigg och glad, då blir jag helt varm i hjärtat igen! Jag är så glad över att vi är två också, som delar på allt jobb som det innebär att vara förälder. Jag sköter visserligen de flesta rutinerna, men dessa har vi gått igenom tillsammans. Älskar dig babe!

Imorgon är det kalas för Belle, vi får se hur länge vi orkar vara där, allt beror på hur mycket sömn vi får i natt... 

Bis später meine Freunde 💜❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0