Kräknatt

Natten till igår, lördag, kräktes Vincent minst två gånger i timmen halva natten. Vi bytte alla  sängkläder i hans säng, sen i vår säng för de blev nedkräkta. Vincent fick sova mellan oss, och sov mellan 05-07, sen var han pigg, men åt inte mkt. Drack smoothie och åt lite filmjölk med bra magbakterier i. Han har *peppar peppar* inte kräkts sen före 05 natten till igår. Han har varit uppe och lekt och busat. I natt sov han som en stock tills klockan var över 06. Både Jimmy och jag gick in flera gånger för att kika till Vincent, att han sov gott och andades bra. 
Han halvsov liksom första gången han kräktes, Jimmy fick liksom gräva ut kräk ur munnen så Vincent kunde andas, samma sak när jag höll honom medan Jimmy bytte sängkläderna, så fick jag gräva ut kräks ur munnen på lilleman. Han fick liksom ingen luft. Till slut efter ett par timmar var det bara slem kvar. Vi fick i honom vatten mellan kräkningarna, så han inte skulle bli uttorkad.
Jag tvättade alla sängkläder och en massa annan tvätt igår, tur i oturen hade jag bokat just tvättstugan för jag inte orkade tvätta i flera dagar uppe i lägenheten, utan ta allt på några timmar...

Idag söndag, mår Vincent bra. Han sover i skrivande stund, och jag kan fixa med lite annat under tiden ^^

Idag spelar AIK mot Skansen i semifinal i Svenska Cupen. Det lag som vinner ikväll får möta Maelmoe i finalen =/
Heja AIK såklart!

Bis später Meine Freunde 💜❤





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0